fredag 2 september 2011

Viktblogg v.35

Hej där ute, har ni haft det bra? Själv har jag haft en kanon sommar och som ni ser har det varit ganska mycket torka på bloggen. Trodde ni att jag skulle komma tillbaka med min viktblogg?

Själv funderade jag ett tag om jag skulle lägga ner det, men facit i handen kom jag fram till att även bloggen är en morot och motivation för mig att fortsätta med min viktkamp. Att visa både det dåliga gångerna och det bättre gångerna. Som min handledare säger: Övervikten kom inte på en dag, så det lär ju inte försvinna på en dag heller.. helt rätt! Jag började egentligen lite smygande för 2 veckor sen, men inte riktigt på allvar då hade gäster en hel vecka och då ville jag ändå kunna unna mig och gotta mig. Så när jag vägde mig igår torsdag var jag super nöjd med att kunnat prestera -0,4kg på två veckor trots lite onyttigheter.

Vad händer under sommaren? Jo vikten hade ökat med +2,8kg men det tycker jag är värt för att få äta glass och dricka alkoholfri vin på verandan en fin sommarkväll och äta finsk korv och kött från grillen! Sommaren är en härlig tid, en av de härligaste tiderna med mat och gotte saker (om man inte räknar in december månad). Så man ska njuta också!

Nya mål uppsatta och jag är super motiverad.. i helgen ska vi börja planera in lite träning i schemat. Månadsmatsedel är tanken också att vi ska göra. Börjar förbereda mig inför en lättare vardag i alla plan.. häng med och fråga gärna om ni har några frågor. Nu ska jag försöka i fortsättningen även skriva points antal på recepten :)

1 kommentar:

Johanna sa...

Hej!
Jag trodde inte du skulle skriva mera om vikten o mat.. men roligt att ja hade fel :)
Jag har oxå gått upp i sommar.. hela 4kg.. inte kul men som du skriver så måste man få unna sej glass och god mat :)
Jag börjar min viktkamp på Måndag nu igen och ska kämpa mej ner mina sista 8kg nu då.. hade ju bara 4kg kvar innan.. men men :)
Lycka till och jag tror du når ditt mål snart :)