söndag 14 oktober 2012

Hälsningar från Tallinn


Söndag kväll och vi kom idag hem från Tallinn. Haft minisemester och en riktigt härlig sådan! Vi åkte med våra vänner, så vi var 6 st (4 vuxna och 2 barn). Blev en riktigt härlig kryssning, måste verkligen rekommendera Tallinn kryssningarna. Har åkt tidigare även Finlandskryssningar, men det är oftast väldigt mycket fylla och tycker inte alls de passar in med barnen. Visst dracks det även här på båten, men människor var mer vuxna och lugna om ni förstår vad jag menar. Så det märktes knappt av att man åkte en kryssning fredag kväll! Stora skillnaden vilket jag tror är att de bjuder ju inte på gratis alkohol ens på buffen, vilket gör att människor faktiskt äter och inte bara är där för att bli fulla!

Semester för mig är att få äta god mat och visst bjuds det god mat på båtarna.

På vägen dit valde vi att äta på Grill House. Gissa om jag blev super glad när jag upptäckte att de har Black Rock. De betyder att man får grilla sin egen köttbit alternativ fisk bit. Var en självklar val hos vuxna, medan barnen fick pommes och "bläckfisk" korv.




Frukostbuffen var bokad både morgarna och åh frukost måste ju tillhöra topp 5 listan på semester, jag älskar i alla fall när man får äta en blandat och rejäl frukost!


Lördagen spenderades gående i Tallinn. Blev julklappsshopping och lego shopping till sonen. Kan ju gott säga att ingen behöver köpa någon brandman lego till han, då han har nog alla paket av den sorten snart känns det som. Väntar bara när de ska börjas köpas polis och ambulans och andra sorter :-)

Tanken var att vi skulle äta i gamla staden, men då vi åt frukost väldigt sent och barnen började vara otåliga valde vi komma tillbaka till centrumet som ligger närmast hamnen. Hade hoppats på att få äta en buffe där, men den startade inte förrann klockan 17, men maten hade ändå stor utbud.

Själv valde jag ris med champinjonsås och en köttbit med ost. Var helt okej.


På kvällen väntades buffen, som erbjöd en hel del, men som har allergi blir de svårt att ta del av hela utbudet. Dock dessert bordet är ju alltid helt fantastisk, kan säga att min tallrik innehöll bara en bråkdel av allt gott som fanns där.



Absolut favoriten blev dessa två härliga chokladen som hittades på båtens tax free, åh choklad med pepparkaka är helt oslagbart! Så gott! Mannen ville gärna testa den andra julchokladen också. De blev inte så mycket mer shopping hem, utan det njöts mest av att de är semester, god mat, härligt sällskap och massa bus och skoj för sonen.




Avslutar med denna härliga bild, som symboliserar avslappning för mig. Nu känns skönt att köra hårt i vardagen ca 7 veckor, för sen är det dags för låååång semester i värmen!




Hoppa ni alla läsare får en riktigt härlig vecka!




1 kommentar:

Frostrosor sa...

Härliga helgbilder! Och psst... julchokladen är godare än en med mjölkchoklad och pepparkaka!