tisdag 18 september 2012

Vad är din favorit app i mat väg?

Vi lever i en datavärld, vi "alla" springer idag med en "dator" i fickan.. många skulle säga du menar telefonen jag har i fickan, jag skulle nog snarare säga nej en dator i fickan som har extra funktion telefon.. för har du tänkt att du använder din telefon nog mer som dator än som telefon.. så är det iaf hemma hos oss!

Inget ondo av det, utan med tekninken kommer en massa goda sidor också... företaget tillverkar fler och fler appar och därför tänkte jag fråga ikväll: Vilka är dina favort appar vad de gäller i mat och träningsvägar?

De senaste jag har sprungit på är matpriskollen.se, som min kollega tipsade om, och den är verkligen fantastiskt. Du kan lägga in i favoriter vilka affärer som du vill ha extra koll på vad det gäller extra priser i matvägar. Förutom det kan du ha bevakning på exempelvis kyckling eller oxfile eller vad du önskar och vet om att du använder ofta, så piper den till när det finns extra pris på detta någonstans. Du kan även skriva inköpslista som du kan maila sen t.ex. till din partner som också säkert har en "dator" telefon så kan den läsa din mail omgående. Så smidigt är bara förnamnet!

Vill berätta också när min man såg att de fanns extra pris på falukorv i våra närbutik så kom han dit och letade efter ICA:s falukorv 2 st för 15 kr. Han hittade bara i andra priser. Han frågade personal men de hade ingen koll, han tog med sig korven och gick till kassan och ändå sa de till att det finns ingen sådan pris inlagd. MEN till våra positiva överraskning när min man förklarade att han sett priset på prismatkollen så sa hon: Åhh, en sån app måste jag också skaffa mig! Å vet du vad, om den säger att vi ska ha en extra pris på korven, så klart du ska ha det.

Mannen visade henne priset och hon sålde falukorven för det priset! Jag säger bara TOPPEN!

Hoppas ni finner lika mycket nytta av den som vi i våra familj!





Inga kommentarer: