måndag 17 september 2012

Träningsdagbok 10/9 - 16/9

Förra veckan var en helt fantastisk vecka, powerwalk höll i sig! O de kvällar jag kunde inte ta mig ut, blev de Wii mot mannen, lite dans i vardagsrums golvet.

Vi är ett bra team jag och gubben, vi motiverar och stöttar varandra i vått och torrt.

Så hur såg veckan ut?


Måndag: Wii 30 minuter tillsammans med mannen

Tisdag: 1,37 km powerwalk

Onsdag: Wii 30 minuter tillsammans med mannen

Torsdag: 1,49km powerwalk

Fredag: 1,66 km promenad i ösregnet på väg till arbetet (vilken tur att jag hade köpt regnkläder precis dagen innan)

Lördag: 12,65 km = ca 11h shopping på Ullared

Söndag: 6 km = ca 2h Ullared shopping och spring hemma.


Som ni ser är träning något helt nytt i mitt liv och redan fått en god vana! Jag tror det håller nu för jag lägger inte ribban så högt den här gången. Promenaderna ligger mellan 10-20 minuter beroende avstånd och takt.

I och med att de blivit en ny vana för mig, var jag självklart tvungen att satsa lite träningskläder till mig inför hösten.



Så mot samma mål, sakta men säkert i träningens takt!


1 kommentar:

Frostrosor sa...

Satsa först och främst på att behålla vanan! För det tar faktiskt 8-9 veckor att införa en ny vana... Kan det bero på att vi är vanemänniskor :-)