söndag 2 september 2012

Power walk - Runkeeper


Visst är det mycket nytta med dagens "telefoner", så som jag kan tycka ibland att de är till nackdel om man inte kan hantera den korrekt. Ibland kan jag bli riktigt irriterad på mig själv för att man är tillgänglig på nätet också jämnt.. tänk då förut när man fick snällt vänta tills man kom hem ;)

Men de som är bra är att man kan få en massa bra appar till telefonen. Nu har jag hämtat hem RunKeeper. Den registrerar åt dig vart du har gått, den registrerar hur långe du har har gått och hur många kalorier du förbrukat. Du kan även välja ta springa och massa andra alternativ.


Så här gick igår samtalet med mig och min man igår:

Jag: Snälla säg att jag ska göra något vettigt än bara sitta och spela med den här "dumma" telefonen...

Han: Det är väl ypperligt tillfälle att gå ut och gå nu, som du har velat så länge..

Jag: Men jag har ingen app än..

Han: Du lovade dig själv att de skulle inte vara någon ursäkt..

Jag: Hmm.. jag vet.. det tar ifs inte många minuter att fixa det på telefonen



Sagt och gjort.. installerade runkeeper, satte på mig träningskläderna och så iväg! Gick en promenad med ganska hög tempo 1,74 km.. ASSAA, vad super nöjd över mig själv!


Idag så tankade jag ner finsk radio kanal till mobilen, tog fram hörlurarna och så iväg med träningskläderna och tog en lite längre sträcka 2,1 km.. det kommer bli min standard runda fram över.. jag ska ha det tills jag klarar av att springa hela vägen.. jag och min man sa det att vi ska först promenera den.. sen ska vi utveckla det till intervall promenera och springa och när vi väl klarar av att springa hela vägen, då är det dags att byta runda! :)

Får bara hoppas att de här funkar lika bra när man är i vardag med arbete och allt, att lyckas göra åtminstone 1 eller 2 gånger under vardagen och sen på helgerna.. En bra tanke och hoppas de här kan bli en ny hälsosammare vana!

Mot nya mål - i träningens tecken!

Inga kommentarer: