lördag 8 september 2012

Powerwalk håller i sig..

.. tom en lördag kväll kl. 19 säger jag till gubben, nu drar jag iväg på min promenad.. måste säga att jag är ganska stolt över mig själv! För en månad sen skulle jag inte ha kunnat ens föreställa mig att gå en promenad utan hade haft tusen ursäkter.. nu kan jag hitta tusen ursäkter till allt annat och motivera mig till en promenad!

Luften var riktigt frisk, då det har både regnat och åskat här några timmar tidigare. Var mysigt att se solen gå ner bakom husen.. jag går min promenad bland villa/radhus området vi bor. Känns tryggare :)


Den här promenaden är min 5:e promenad för den här veckan.. i veckan åkte jag hem tidigare från jobbet och gick min promenad innan jag hämtade sonen från förskola för jag kände att gör jag inte det nu, så blir det inte av.. och tur var de väl det då jag blev sjuk på kvällen.. visst kanske lite dumt då man ska inte utsätta sjuk kropp, men som tur var tog jag lite lugnare.. fredag kände jag mig pigg och frisk igen och gubben fick sluta tidigare jobbet så det var en ypperlig tillfälle att dra iväg på powerwalk. Har börjat testa springa lite.. lärdom från fredag, gör inte de början av sträckan! Idag testade lite mot slutet och det går så mycket lättare för rent mentalt vet jag att när jag efter min lilla löpning är helt slut, så vet jag att jag är snart hemma.

Nästa vecka tänkte försöka få in lite Wii träning också, då gubben är på kvällsmöte blir det ingen promenad och då är det ypperligt att träna hemma framför Wii när sonen somnar.. träning ska bli en del av mig, har alltid älskat träna men prioriterat det för lite.. men nu är det andra bullar!



Inga kommentarer: