söndag 9 september 2012

Pastasås med lax


Var länge sen de gjordes här hemma något nytt från en recept och redan förra helgen började jag bläddra i min pastabok. Sonen fullständigt älskar pasta, han skulle kunna äta det morgon middag kväll. Dock försöker vi ändå ha lite variation och tänkte även nu att för omväxlingen skull ha lite variation tillbehören till pastan. När jag sedan sprang på denna recept, förstod jag direkt att de här är något våra familj gillar. Har modifierat lite om den efter allergi och vad som fanns hemma och blev förvånad att jag lyckades skapa en super god rätt!

En joy!


Pastasås med lax, 4 personer

ca 300g wokgrönsaker
1-2 vitlöksklyftor
½ lök
250 - 500g lax
1 msk olivolja
2 dl fiskbuljong
2 dl matlagningsgrädde
1 msk soja
citronpeppar
valfri mängd parmesanost
valfri mängd pasta

Koka pastan enligt anvisningarna.

Finhacka lök och strimla lax. Fräs pressad vitlök, lök, lax och grönsaker i olja. Tillsätt buljong, grädde och kryddor.

Servera såsen till pastan och riven parmesanost.

Inga kommentarer: