lördag 11 juni 2011

Gino (på grillen)



Har tänkt på Gino länge och funderat hur jag ska göra till den i grillen. Sedan tidigare har vi gjort receptet hemma i ugnen, vilket är helt fantastisk rätt! Men nu hittade jag en "snabb" variant av Gino och tänkte att det här ska jag göra på grillen idag! Åh tro mig det är så ljuvligt!

Valfria frukt och bär
(Vi använde: Blåbär, hallon, svenska färska jordgubbar, vattenmelon och vindruvor)
Flytande honung
Vit choklad
Vaniljglass

Lägg tärnade frukter/bär på en dubbelvikt folie. Ringla över honung och strö över riven/krossad choklad. Gör en "boll" av folien och grilla i grillen.



Vi grillar med kolgrill så hade "bollarna" i grillen under lock undertiden vi åt mat. Servera med vaniljglass. (Jag höll på nästan glömma och ta bilden, där med en lite "kladdig" bild.



Kommentar: Så underbart gott att det är svårt att sluta äta, man vill ha mer och mer och mer och mer.. åhh.. en favorit som kommer göras ofta hemma hos oss denna sommar. O bästa av allt, samtidigt passade på göra av samma frukt och bär en sallad till sonen och han var lika nöjd han med! Bjuder även lite foton från maten som åts innan denna goda rätt. Vi grillade lite fläskfilé i egenmarinerad (+ 1 msk sweet chili, fetaostsallad, våra goda sås du inte får missa Sweet chilisås, färsk potatis och smörsås (smält smör med lök).. en helt underbar middag så här på studenternas dag! Hoppas alla studenter där ute i världen haft en fantastisk dag!