måndag 5 november 2012

Linas barnmatkasse och fruktkasse - första intryck

Via loppi påsen fick vi chansen att testa Linas barnmatkasse till reducerad pris och i det erbjudandet fick vi även med fruktkassen. Bloggandet kommer av egen initiativ.

Idag kom den efterlängtade kassen. Vi som inte bor i storstad har bara möjligheten att få kassen varannan vecka, vilket i för sig jag kan tycka är riktigt skönt!

Redan i fredags fick jag mail från Linas matkasse vilka recept som skulle komma och vad som behövdes ha hemma. Smidigt tyckte jag!

SMS påminnelse kom igår att kassen kommer idag och vilka tider, vilket jag tycker är super att man blir påmint på alla sätt!

Så här såg barnkassens innehåll ut:


Så här såg fruktkassens innehåll ut:


Recepten som ska lagas i veckan är:

Kycklingstroganoff med ris och broccoliträd

Farmors köttfärslimpa med potatis, morotsstubbar och lingonsylt

Dinkelugnspannkaka med keso och lingonsylt

Solgul majssoppa med korvpengar och bröd

Krispiga fisknuggets med sötsur sås



Första reaktion:
I telefon berättade säljaren att kassarna innehöll inga mjölkprodukter, därför hade de ingen laktosfri påse. Stämde ju inte! Tur att jag kan ändå äta mjölk så blir det inte bortkastat med produkterna, men får åka och handla ersättningsprodukter.

Annars tycker jag receptet ser lockande ut, blir kanske svårt med mina allergier, men ska bli spännande och se hur det går efter att ha modifierat om de lite.

En familj som äter mycket frukt, har inga allergier eller gör en massa smoothies är fruktkassen perfekt. För vår familj blir inte den här fruktkassen någon hit, hoppas bara att hinner äta dessa innan de blir förstörda! Tycker inte om att slänga mat!

Positiva med produktbladet är att de tipsar vilka recept man bör göra snarast, vilka man kan tom vänta till nästa vecka och vilka rätter som går bra att frysa. Gillar att de har hel helt tänket!

Mer om kassen kommer vidare i veckan...



Inga kommentarer: