lördag 14 juli 2012

Jordgubbskaka a la mig


Lördag och jordgubbsfrossan fortsätter.. pajen slut sen länge men jordgubbar finns hemma gott om.. kunde inte låta bli att svänga förbi igår igen och plocka upp mig några efter jobbet.. när jag experimenterade med min paj, så hittade jag en trevlig genvägs produkt: Kesella vanilj.

O när min man kommenterade att man skulle önska något "kexigt" i smaken, så kom jag på det enkla och goda: Jordgubbskaka a la mig

Enjoy!


Jordgubbskaka a la mig, 6-8 personer

ca 500g jordgubbar
1 burk Kesella vanilj
1 dl creme fraiche
1 dl florsocker
12-16 digistive kex

Smula sönder digistive kexen.

Rör samman kesella, creme fraiche och florsocker till en smidig kräm.

Snoppa och halvera jordgubbarna.

Varva med kex, kräm och jordgubbar, gärna i flera lager upptäckte jag vid andra omgången, blir gott när man får med av varje lager. Gardera med jordgubbe och citronmeliss.




Inga kommentarer: