lördag 9 mars 2013

Lyxfrukost!



Ja det är så jag kallar det när det finns massa saker att välja på och så dukar man lite champagneglas fram och tänder ljus.. åhh... min stora inspirationskälla har varit goda vän frostrosor, men även har väldigt fina minnen hemifrån min ex familj. När vi sov över där, så var det alltid på helgerna lyxfrukost. De fanns massor av olika pålägg, de fanns massa varmrätter, ja nästan som att bo i hotell. Inte undra på att så säger att frukost är det bästa med att bo på hotell! Jag skulle kunna bo på hotell bara för frukosten skull, mums! Själv har jag aldrig satsat så mycket på fin porslin, men insett vad äldre jag blir att hur mycket även dukning betyder för magen! Så nu ska jag börja spana in någon fina tallrikar m.m. som jag vill satsa på, våra börjar bli utsliten och är redo för soptippen.

En vanlig vardag eller helg, äter vi väldigt "enformat" frukost... Gubben äter sina musli med yoghurt, jag mina mackor och sonen yoghurt och mackor. Så inte undra på att både mannen och sonen sa idag: WAU! Sonen tycker vi ska lyxa sån här frukost varje morgon, men om vi börjar med att göra det varje söndag så vore det ju faktiskt en riktigt fin tradition!


Frukostutbudet:


Familjens frukost, vem äter vad? ;-)






Idag fick våra bord smakas av Godmorgon Juice inspiration super c orange acerola, den här fick vi testa gratis tack vore freebee (app på mobilen). Betyget från hela familjen, mmmm gott!

2 kommentarer:

Frostrosor sa...

Mums, vad gott! Och vet du vad det bästa är? Jo, att om man handlar mycket gottigt till söndagsfrukosten så räcker det kanske flera dagar!

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Kikar in och säger hej.
Ska bli skoj att ses på Bloggdagen i maj :-)