onsdag 15 augusti 2012

Sodastream


När jag väl åkte till Finland, bestämde jag mig för att sluta med Pepsi Max för gott. De skulle bli perfekt test, då jag visste att vi skulle vara mitt ut i skogen och närmaste affär låg 3 mil och utan bil tar man inte sig bara så där en promenad ;-)

De här var för lite över 3 veckor sen. När jag väl kom hem så drack jag istället sprite zero, jag vet inget bättre alternativ, men ett hjälp att sluta med Pepsi Max!

Anledningen varför jag också föll för Pepsi Max, var att de är så mycket billigare än övrigt läsk. När jag började inse hur många flaskor Sprite som gick åt och vad de kostar mig, var jag tvungen och hitta på en lösning!

Lösningen blev Sodastream och fråga mig inte varför vi inte har skaffat denna fantastiska maskin för länge sen? Precis insett att de är inte själva sockret eller koffeinet jag är ute efter i slutändan, utan kolsyran. Så nu drickar jag vanlig vatten fast med bubbel och vet ni vad, jag dricker även vanlig vatten mycket mer! Fantastiskt!

Är så nöjd och glad på mig själv att jag lyckats så här bra!

Vi köpte till 2 smaker och "red bull".. Red Berry är helt okej, men lime citrus är betydligt godare, den fick vi hem idag.


"Red Bull" är bara till för när man ska åka på långresor, vi brukar nämligen köpa endast då om man vet att de blir sent på kvällen och man ska köra långt för att få en liten koffein kick. Den har vi än inte smakat så kan inte uttala mig om det.

Kan verkligen rekommendera att investera i sodastream om du är kolsyre beroende som vi, den är hälsosammare än läsk och har inte lika stora mängder farliga tillsatser! O gör du som jag att du kör bara bubbelvatten, då är du riktigt hälsosam :)

1 kommentar:

Sara på Vardag.nu sa...

Vi har också investerat i kolsyremaskin här hemma, hur bra om helst! Dricker mycket mer nu även om jag inte drack läsk innan. Drack för lite mest :)