måndag 13 augusti 2012

5 år tillsammans


Idag är det en speciell dag för oss i familjen, för de var nämligen för 5 år sen jag och min man hade våra första dejt här på parken. Parken är jätte fin då det finns både vatten lek och blomträdgård. Jag har flera år velat åka hit på just års dagen och ha picknick så idag överraskade jag mannen med det.



Jag minns dagen som de vore igår när gubben min hämtade mig från en lägenhetsvisning och sen åkte vi till parken för att lära känna varandra. Vi kom fram till både att ingen av oss vill bo i hus och vi skulle inte ha stor kyrkobröllop. Kan ju säga så här med facit i handen att vi bor idag i radhus och planerar bygga hus och inte gifte vi oss i kyrkan men hade istället 2 bröllop, en hemma och en i Thailand ;-)

Vi satt och mindes idag att klockan var nog närmare 22 och de var en riktigt varm dag när vi kom på att vi kanske ville äta något också, så mannen tog oss till kina restaurang och där blev vi "utslängda" när dem stängde. Personalen hade nog upptäckt att vi var ganska ny kära då alla stod i rad och sa: Ja tyvärr vi måste verkligen stänga nu, vi har både städat och fixat allt, men hoppas ni kan ta hand om kärleken vidare någon annanstans. *skrattar fortfarande åt detta*

Idag blev de ingen kinamat som sagt utan jag överraskade med picknick! Jag var och fixade till middag lite sallad till oss båda. Ica maxi i stan har så att man kan plocka ihop sin egen sallad, mycket smidigt och gott!


Men inte kan de bli bara sallad när man är på picknick utan här slog jag till stort! De blev rött i kärlekens tecken: Jordgubbar, vattenmelon och röda vindruvor. Choklad till min älskling, kladdtårta med vaniljgrädde och självklart lite champagne för att skåla till våra fantastiska liv. För idag insåg jag ännu en gång hur lycklig jag är, för vi har en harmonisk familj som älskar sin vardag, för vi har skapat en vardag som vi trivs i!



Jag älskar att vi gör saker tillsammans som familj, att alla ska delta i de nöjen vi skapar, för det är ändå så där 15-20 år som barnen vill vara med oss vuxna, sen börjar de skapa sina egna liv och man får vara glad om man får delta i deras nöjen ;) Så jag tycker verkligen man ska ta tillvara tiden med sina barn. O exakt samma linje går min man, som gav till familjen i present en spa dag på lördag. Mysigt!

Efter mat blev de bus med sonen i lekparken där de fanns även massa roligt att utforska. Även ankorna tittade till och sa hej vid ån, när vi skulle avsluta en toppen dag och åka hem.


Vi hade en riktigt roligt avslut för 5 år sen, min man hade glömt bort att han hade hämtat upp mig från lägenhetsvisning. Så där på natten kör han till samma ställe han hämtade upp mig, fast jag hade berättat att jag skulle till min bror (jag bodde inte här i stan då, utan bodde fortfarande i Södertälje) och jag som var kär upp i öronen utnyttjade varje sekund av att få vara med han och bara log för mig själv. När vi hade kysst ett tag och mannen började lite smått ursäkta att han måste faktiskt hem och sova för att han ska upp tidigt till jobbet. Då avslöjade jag att vi är ju på felplats och han blev helt genererat, för han visste ju att de var ju inte här han skulle släppa av mig och än idag när han tänker efter hur de var blir han lika genererat och jag ler lika varmt som jag gjorde då. De var en dröm som höll på bli sann och visst blev den för sen den dagen har vi hållit i varandra hårt, vi älskar varandra otroligt mycket!

Ta hand om varandra och låt kärleken flöda!



3 kommentarer:

Frostrosor sa...

Grattis på er dag! Roligt att få läsa igen hur det var när ni träffades, fast jag hört det några gånger.
Ni ser ut att haft en jättehärlig dag tillsammans även idag och ätit och druckit gott, samt njutit av varandras sällskap! :-)

Anonym sa...

Härligt o grattis till er ;)))))))))))))) xxxxxx j o m

Anonym sa...

Grattis på Er "5-årsdag tillsammans", härligt :)

/Anne