söndag 15 maj 2011

Viktblogg v.19

Minns ni mig fortfarande.. minns ni mig att jag skulle inte gå till viktväktarna denna vecka.. jo så var det ja, men jag gjorde det ändå.. med facit i handen var det skönt att göra det och försöka börja en ny resa.. en ny resa mot målvikten, utan press.. utan tidspress.. för det var ju inte på en natt alla kilona kom till kroppen.. för tror någon av er det, så måste jag tyvärr meddela att det är inte sant.. det tog nog lite mer tid än en natt..

Så vad blev resultatet efter en påsk med massa godis och en vecka utomlands där man levde mer eller mindre på ham and cheese toast, strips, bearnesås och tzatziki.. ja det som väntades.. plus 1,8kg.. så istället för att behöva gå ner 1kg nu är det plötsligt igen 2,8kg kvar till målvikten.. men nu plötsligt har livet fått en helt annan mening igen.. nu har jag börjat jobba igen, vilket gör att jag vill ha bättre koll på maten igen.. vatten är supergott igen när det är varmt och skönt ute (ja jag hoppas tillfälliga svackan med kyla och moln försvinner)..

Vi har skaffat en veckoplanerare där vi skriver upp hela veckans mat och det har gått kanon.. nästa vecka ska vi prova en ny fiskrätt.. så ni ser.. det börjar snart komma in lite mer i bloggen igen..

Min bärbara har sagt upp sin vänskap med mig, så jag behöver starta om den och hoppas på att den blir en vän med mig, så blir bloggande roligt igen.. gubbens dator är inte lika rolig att sitta framför igen.. fast jag tror jag kommer även börja lägga bloggande på jobbet.. för då får jag sitta i lugn och ro :)

Så nu tutar vi och kör igen, blir ingen vikt för vecka 20 då viktväktarna är stängd så jag hoppas på desto mer på vecka 21..

Kan ju fråga er läsare.. har ni tips på vad man kan dippa för grönsaker? Gurka är ju något jag älskar, men vill ha variation.. morötter funkar inte pga allergi och rå paprika är jag inte så förtjust i.. fler idéer? Jag kommer iaf lägga ut snart en dipp som är super god att doppa grönsakerna i och som vi har alltid till grillat mat!

1 kommentar:

Frostrosor sa...

Endivesalladsblad är gott, likaså sockerärtor (sugar snaps med skal) och blomkål! Hoppas du hittar både inspiration och motivation att fortsätta viktresan!