tisdag 28 augusti 2012

Hösten börjar smyga sig på en..

.. har ni sett? Löven börjar falla ner, de är kallt på morgonen och man tänder ljusen. De är mysigt!


Den här hösten är speciell då det är satsa på mig själv! Förutom att jag börjat en kurs inom Personligt ledarskap, så har jag köpt lite kläder i färg. Här ser ni min bruna och orange tröja (färgerna inte riktigt rättvisa i bilden). En röd är också på väg hem och sen upptäckte jag till min förvåning att jag ägde inte några höstskor! Mina gamla hade gått sönder, så det gällde snabbt hitta ett par nya. Jag köpte stövlar, då tänkte de värmer i kallt, vind och blött. Köpte tom ett par nya varma inlägg att ha i skorna.


Är ni varma eller frusna av er? Jag är väldigt frysen av mig, funderar här när det är dags att dra igång luftvärmepumpen. Vi har inga element på förrann de blir väldigt kallt ute, men tills dess brukar vi värma upp med luftvärmepumpen. 1 september kommer de senast åka på!

Mina skador i kroppen påverkas av kyla och nu märks det av att smärtan börjar sakta men säkert dra upp några grader i kroppen. En väjningsperiod igen och ställa om sig. Hösten första förkylning har vi också hunnit med och nästa knackar på dörren, det positiva dock är att nu smakar varm kopp te gott igen!

Jag tycker hösten är en mysig tid, mysig tid att rå om sig själv och sin familj. Mysa lite extra och bara ta hand om varandra. De är massa härliga fina färger i kroppen och ute. De är en härlig tid!

Vad tycker ni är mysigt med hösten? Jag tycker det ska bli mysigt att äta soppa igen också, så imorgon är det korvsoppa som gäller igen! :)

Ha en härlig start på hösten, välkommen tillbaka härliga vardag!

Inga kommentarer: